Hiperaktyvaus elgesio korekcija

Pastaruoju metu vaikų darželiuose ir mokyklose vis daugiau vaikų, kuriems diagnozuojami elgesio sutrikimai, tokie kaip: nevalingi judesiai, negebėjimas ilgesniam laikui  sukaupti dėmesį, impulsyvumas. Šie vaikai yra pakankamai aukšto intelekto, tačiau blogai mokosi, konfliktuoja su aplinkiniais.

Labai svarbu  teisingai nustatyti diagnozę, nes ne tik tėvai, bet ir pedagogai neretai yra linkę tapatinti su hiperaktyvumu visus elgesio sutrikimus, bet kokį slopinimo procesų nepakankamumą ir judrumą.

Neuropsichologinė korekcija – tai vienas efektyviausių psichologinės pagalbos vaikams, kuriems diagnozuotas dėmesio trūkumas ir hiperaktyvumas, metodų.

Vaikų, sergančių dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sindromu, neuropsichologinė korekcija, – tai:

  • Tempimo pratimai
  • Kvėpavimo pratimai
  • Pratimai akims
  • Pratimai liežuviui ir žandikaulio raumenims stiprinti
  • Įstrižiniai (reciprokiniai) kūno judesiai
  • Pratimai smulkiajai rankų motorikai lavinti
  • Relaksacija ir vizualizacijos pratimai
  • Funkciniai žaidybiniai pratimai
  • Pratimai komunikaciniams įgūdžiams lavinti
  • Pratimai, kuriuos atliekant būtina laikytis taisyklių

Tempimo pratimai padeda normalizuoti raumenų hipertonusą ar hipotonusą. Kvėpavimo pratimai gerina ir lavina savikontrolę bei valingus procesus. Atliekant pratimus akims, praplatėja regėjimo laukas, pagerėja suvokimas. Viena ar keliomis  kryptimis daromi akių bei liežuvio judesiai gerina smegenų pusrutulių tarpusavio sąveiką ir skatina organizmo energetinius procesus, suaktyvina mokymosi procesą. Kūno ir pirštų judesių korekcija užtikrina tolesnę pusrutulių tarpusavio sąveikos raidą, padeda pašalinti raumenų spastiką. Žaidybiniai pratimai lavina dėmesį, ugdo valią, savikontrolę, sumažina hiperaktyvumą ir impulsyvumą, slopina agresiją ir pyktį.

Korekcijos ir lavinamoji veikla efektyviausia tada, kai joje – tiek namuose, tiek grupėje, – dalyvauja ir tėvai.